Road trip στην Αραβική Χερσόνησο (part 2)

Τρεις φίλοι, δυο σκηνές κι ένα τζιπ

Διαβάστε εδώ Road trip στην Αραβική Χερσόνησο (part 1)

Η Μουσκάτ είναι μια όμορφη και ιστορική πόλη, στην οποία είχαμε αποφασίσει να διανυκτερεύσουμε σε ξενοδοχείο. Η ανακούφιση από την άφιξή μας (είχαμε χαθεί πολλές φορές, λόγω των καθόλου βοηθητικών πινακίδων, πριν κατασταλλάξουμε στη μέθοδο της πυξίδας και του χάρτη για την πλοήγησή μας) κορυφώθηκε όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Δεν θα το χαρακτήριζα πολυτελές, αλλά στα μάτια μας μετά από 3 μέρες στο αυτοκίνητο και άλλες τόσες νύχτες με μαξιλάρι τα κατσάβραχα του Ομάν, έμοιαζε καλύτερο και από το Χίλτον. Επισκεφτήκαμε τις τέσσερις γειτονιές (μαχαλάδες) της πόλης, μουσεία, γκαλερί τέχνης στα πιο απροσδόκητα σημεία, και φυσικά παραδοσιακές υπαίθριες αλλά και σκεπαστές αγορές, όπου φυσικά τα παζάρια έδιναν και έπαιρναν. Φύγαμε αρκετά ριάλ (το τοπικό νόμισμα, όπου 1 ισούται με 2 ευρώ) ελαφρύτεροι, αλλά φορτωμένοι με υφάσματα, μπαχαρικά και παραδοσιακά σουβενίρ. Φυσικά την τιμητική του είχε και το φαγητό, αφού επιδιώξαμε να δοκιμάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες τοπικές σπεσιαλιτέ, ακόμη και από καντίνες στον δρόμο. Την επομένη, και αφού κανείς δεν έπαθε τροφική δηλητηρίαση, ξαναμπήκαμε στο τζιπάκι και συνεχίσαμε το ταξίδι μας, γυρίζοντας προς τα ΗΑΕ αλλά από άλλο δρόμο.

Περάσαμε τις επόμενες δύο μέρες τριγυρνώντας στους δρόμους και τις ερημιές του Ομάν. Σε αυτές είδαμε πολλά ωραία τοπία, αλλά και μικρά χωριουδάκια και φρούρια στη μέση της ερήμου, τα οποία λειτουργούσαν πλέον ως αξιοθέατα. Ο κόσμος ήταν παντού ευγενέστατος και πρόθυμος να βοηθήσει με τα ελάχιστα αγγλικά που ήξερε, ενώ η εξευτελιστική τιμή της βενζίνης (20 λεπτά το λίτρο) μας επέτρεπε να κόβουμε βόλτες όλη μέρα. Φυσικά τα ζώα δεν έλειψαν από το ταξίδι μας, καθώς εκτός από μια ατυχή συνάντηση με κάτι αγριοκάτσικα σε ένα βουναλάκι, συναντήσαμε πολλές φορές καμήλες. Ένα πρωί μάλιστα, τριγύριζαν στην έρημο, και δέκα από αυτές μαζεύτηκαν γύρω από τις σκηνές μας. Έτσι ήταν το πρώτο πράγμα που είδαμε, όταν ανοίξαμε το μάτι μας. Ευτυχώς, γρήγορα ήρθαν οι ιδιοκτήτες τους και μας ευχαρίστησαν που τις βρήκαμε, γιατί είχαν φύγει από το κοπάδι. Τελικά δεν συνέβη τίποτα πολύ δραματικό, αλλά η έκπληξη ήταν μεγάλη εκείνο το πρωί.

Σύντομα περνούσαμε πάλι τα σύνορα. Το ταξίδι μας θα κατέληγε στο Ντουμπάι, από όπου θα έπαιρνα το αεροπλάνο της επιστροφής, αλλά αφότου διασχίζαμε τα υπόλοιπα πέντε αραβικά εμιράτα (εκτός από το Άμπου Ντάμπι δηλαδή). Τα πέντε λιγότερο γνωστά εμιράτα αποδείχθηκαν ένα κράμα μεταξύ του επαρχιακού Ομάν, όπου όλοι οι ντόπιοι μας χαιρετούσαν με ευγένεια, και των δυο πιο κοσμοπολίτικων εμιράτων, καθώς και αυτά είχαν ουρανοξύστες. Το δύσκολο κομμάτι ήταν να βρούμε ένα σημείο για να στήσουμε τη σκηνή μας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς πρόκειται για μια πολύ μικρότερη χώρα από το Ομάν, όπου οι νόμοι είναι αυστηρότεροι. Τελικά βρήκαμε ένα σημείο που φαινόταν ιδανικό, μέχρι την ώρα που ξυπνήσαμε από τις φωνές μερικών γαϊδουριών! Είχαμε στήσει την σκηνή μας στο βοσκοτόπι τους, αλλά τελικά φύγαμε χωρίς να δημιουργηθούν περαιτέρω προβλήματα.

Φτάνοντας τελικά στο αεροδρόμιο την επόμενη μέρα, ένιωθα πιο πλούσιος σε εμπειρίες, εικόνες και στιγμές, και ανυπομονούσα για το επόμενο ταξίδι. Ήταν το πιο μακρινό και περιπετειώδες ταξίδι που είχα κάνει, αλλά ακόμη και τις στιγμές που η παλίρροια είχε πάρει τα πράγματά μας, ή όταν χανόμασταν ξανά και ξανά και πιστεύαμε ότι μπορεί να ξεμείνουμε στην έρημο, δεν μετάνιωσα για την απόφασή μου, και συνιστώ σε όλους μια παρόμοια εμπειρία. Ο καθένας άλλωστε την βιώνει διαφορετικά, και αντλεί διαφορετικά διδάγματα από αυτήν. Οποιοσδήποτε όμως βρεθεί κάτω από τον νυχτερινό ουρανό της ερήμου, μακριά από τα φώτα της πόλης, θα καταλάβει πολλά πράγματα για τον εαυτό του και τον κόσμο. Και αυτή είναι μια εμπειρία που πιστεύω ότι όλοι πρέπει να ζήσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους.